tandverk

Har inte skrivit här på evigheter men känns som jag måste skriva ikväll. Det är fredag kväll och jag tror jag aldrig någonsin mått såhär dåligt, okej där ljög jag BIG time men jag mår något så fruktansvärt dåligt fysiskt är det så man ska väl inte klaga egentligen för det går ju inte direkt att jämföra med att få hjärtat krossat i småbitar men ändå det är plågsamt. Nu tror folk säkert att jag är inre organ smärtor, så är det kanske inte riktigt men nästan. Jag har tandvärk och ingen vanligt töntig tandvärk jag är en inflammation och det finns inget jag kan göra åt det för än det blivit värre VÄRRE ja ni hörde rätt. Döda mig snälla någon. Hur ska jag beskriva smärtan.. hmm.. den är plågsam sådär obehagligt plågsam som en person som bryter ner dig steg för steg sen är det lite som ägglossning eller mer som mens smärtor när man får ihop dragningar i magen, världen stannar för någon sekund och du ser ut som ett mongo när du står och viftar och rör lite konstigt på kroppen och killarna på jobbet står som frågetecken. Jag kan inte stänga munnen helt för då nuddar ju tänderna varandra och då jävlar i helvete smärtar det. Jag kan inte heller äta eller ja äta kan jag men ser ut som ett mongo och kan bara tugga på ena sidan (där jag inte har ont då) ^^ Hur jag sväljer ner det är en helt annan sak förstår knappt hur jag lyckas, är lite som när man är hos tandläkaren och dom ska ta kort och man får den där stora plastsaken som dom trycker in i käften och man ska endast andas med näsan och vill inget annat än att svälja, känns som det är de ända jag vill när jag är hos tandläkaren, så oerhört obehagligt eller så har jag bara för mycket saliv, men det är något jag får fundera på en annan gång. Åter till min värk..så vad ska jag göra åt värken, tanten i telefånen på sjukvårdsupplysningen sa att jag kanske får åka in till akuten inatt de innebär att de blir min andra fredags natt jag tillbringar på akuten på de senaste tre månaderna.. känns sådär måste jag säga. Något annat som känns sådär är att jag inte har någon här som pysslar om mig och tycker sådär extra synd om mig, men nej jag får klara mig helt själv. För ca tre timmar sedan hade jag panik stod och skreck vad gör jag, ne jag går ner och köper lite godis kändes skit smart just då för jag tyckte synd om mig själv eftersom det inte fanns någon annan som kunde göra det så då fick det bli jag, ensam är starkast eller hur var det nu. Åter till godisköpet, köpte choklad som smälter i munnen det måste ju funka då slipper jag tugga tänker jag men i själva verket tror jag att jag bara försökte se bort att det var fredag och att jag inte fick festa eller äta godis HALLÅ vad ska man då göra inte ens lite fredagsmys. Fick i alla fall i mig nästan hela chokladkakan och nu sitter jag här och bara skriver och skriver och skriver ..... nej nej nu ska jag fortsätta jämra mig, ni kan jämföra mig lite med lina i emil i lönneberga när hon har tandverk..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0